Posted on Jan 1, 0001

/VIU 2023/

La 5a edició de la trobada anual de live coding de Barcelona es va celebrar del 26 al 29 d’abril de 2023.

Aquesta edició va formar part dels “Esdeveniments Satèl·lit” de la Conferència Internacional de Live Coding (ICLC), Utrecht.

viu.start();

Dimecres, 26 d’abril 19:00h Lloc: Niu: espai artístic contemporani, C/ Almogàvers, 208 Entrada gratuïta

Viu.start(); anomena el concert d’obertura de la cinquena edició del festival de codificació en directe /viu*/. En aquesta ocasió, amb un ventall salvatge de possibilitats de codificació en directe reflectides en pràctiques musicals tan contrastants com les eines tècniques que les creen. Des de soroll elèctric fins a melodies de patrons algorítmics aquest concert ens portarà a aquest espai quan la programació de pegats i abstraccions d’alt nivell s’utilitzen per a la interacció humà-màquina en temps real utilitzant codi per a la creació de música.

AMB:

Gabriel Millán va estudiar tècnic de so a Caracas, Veneçuela, màster en Arts Digitals a la Universitat Pompeu Fabra, i guitarra i llenguatge musical al Taller de Músics. Ha estat fundador d’Etermortifera, un projecte de música experimental a Barcelona, i de Snorkel Quintet. Ha impartit el Feedback Loops al taller Fly (International Conference on Live Coding, MediaLab-Prado), el taller introductori de disseny de so amb Pure Data i Arduino (Convent Sant Agustí) -on també ha organitzat una sèrie de concerts de música experimental- i el Taller de Robòtica per a Nens (Punt Multimèdia). Actualment col·labora amb el col·lectiu Toplap Barcelona i ha participat en festivals com l’Ars Electrònica, el Loop Festival i el Recorreguts Sonors.

QBRNTHSS Ramon Casamajó, músic i educador, és l’àlies que utilitza per a les seves obres en solitari centrades en l’electrònica i el live coding. Presenta “The Magic Words Are Squeamish Ossifrage” (Interworld Media, 2023), el seu primer àlbum de llarga durada com QBRNTHSS, fruit de més d’un any d’actuacions en directe i assajos utilitzant Tidal Cycles i Supercollider com a instruments principals. Estèticament és una barreja de textures sintètiques, ambients sorollosos i ritmes trencats. Per aquesta permormància afegirà fonts de so acústic a la seva configuració.

Messica Arson és una artista amb seu a Brooklyn que crea música de soroll computacional única i electrificant. Utilitzant codificació en viu i mostreig en directe, incorpora crits mostrejats en els seus ritmes per afegir un element cru i potent al seu so. Descrita per The Financial Times com a “sorolls cruament retallats”, la seva música no té por d’empènyer els límits de la música tradicional.


viu.livecodera();

Dijous 27 d’abril Lloc: Hangar, C/ Emilia Coranty 16, Sala Ricson 19.00h

Entrada gratuïta

Livecodera és el nom de la comunitat de persones que s’identifiquen com a dones i proposen el live coding com a eina per obrir preguntes al voltant de la pràctica situada i crear xarxes de pensament col·lectiu. “M’importa menjar, fer art, tenir sexe, dormir i codificar.” (https://livecodera.glitch.me/)

La sessió es durà a terme com a conversa i discussió oberta en format híbrid online/offline a Hangar i via streaming de vídeo en directe.

viu.fromScratch();

Dijous, 27 d’abril Lloc: Hangar, C/ Emilia Coranty 16, Sala Ricson 20:00h

Entrada gratuïta

La tècnica from scratch consisteix a tocar en directe durant 9 minuts a partir d’una pantalla buida. D’aquesta manera, permet visualitzar el nivell alt o baix dels llenguatges (intentar jugar des de zero utilitzant, per exemple, Tidal, SuperCollider o Csound), fent transparents les eines (classes, funcions, estructures de dades, etc.) que permeten al codificador en directe dur a terme les diferents tasques musicals dins de l’actuació. Aquestes sessions busquen aprofitar la restricció de pantalla buida i els 9 minuts per explorar noves possibilitats.

viu.multichannelExpansion();

Divendres 28 d’abril Lloc: Hangar, C/ Emilia Coranty 16, Sala Ricson 19:30h Entrada gratuïta

L’expansió multicanal és una funció SuperCollider que permet que qualsevol senyal de so es distribueixi a múltiples canals alhora. Allholy, Iv.n Paz, Maia Francisco, Alicia Champlin & Niklas Reppel, Pondskater i Noi$ presentaran els seus conjunts experimentals d’audioespacialització en un sistema de so de 8 canals.

viu.animatron();

Dissabte 29 d’abril Canodrom, Carrer de Concepció Arenal, 165 11-14h

Animatron és un entorn experimental que permet crear poesia visual amb collages d’animació en temps real a través de live coding, o amb qualsevol aplicació o dispositiu a través del protocol OSC o MIDI. Els visuals es poden crear tant de manera col·laborativa com individual.

Durant el taller, els participants aprendran a:

Instal·la el programari Configura’l Crea i controla animacions fotograma a fotograma utilitzant OSC tant individualment com col·laborativament Crea seqüències d’imatges noves Defineix els missatges OSC personalitzats Configura les assignacions MIDI personalitzades per a controlar les animacions

No es requereix experiència prèvia ni programari especial.


viu.algorave();

Dissabte 29 d’abril Sala VOL, Carrer de Sancho d’Àvila, 78 21:30h 8€, Entrades: https://salavol.com/agenda/algorave

Els algoraves són concerts on la música generada pels algoritmes es realitza en directe i es balla, juntament amb els visuals també generats al moment, fent visible el codi. Algorave no és “el futur de la música electrònica”, només som part d’una història molt més llarga.

Amb: Agony Aunt, Random Shit, Bito, Dinou, Linalab, Niklas, Pikante, Savamala, Tod, Turbulente, Xiwire.

Per a més informació: https://algorave.com/


gene

amb el suport del Departament de Cultura.